FANDOM

Stranger Things to amerykański serial telewizyjny z gatunku horroru i science fiction stworzony przez Braci Duffer. Miał swoją premierę na Netfliksie 15 lipca 2016 roku.

Serial dzieje się w fikcyjnej miejscowości Hawkins w amerykańskim stanie Indiana. Pierwszy sezon dzieje się wokół zniknięcia Willa Byersa, zaś drugi będzie opowiadał o następstwach wydarzeń z pierwszego[1].

Obsada Edytuj

Główna Edytuj

Drugoplanowa Edytuj

SezonyEdytuj

Sezon 1Edytuj

SynopsysEdytuj

Kiedy młody chłopiec zanika, małe miasteczko zmaga się z tajnymi eksperymentami, innym wymiarem oraz dziwaczną dziewczyną.

Opis fabułyEdytuj

6 listopada 1983 roku... Młody Will Byers ucieka rowerem przed rozczarowującą rozgrywką w "Dungeons & Dragons" w domu swojego przyjaciela, kiedy pojawia się  nieznana kreatura. Próbuje przed nią uciec, kiedy zostaje porwany. Will Byers zniknął...

Przyjaciele Willa Dustin, Lucas i Mike zaczynają poszukiwać Willa; kiedy przeszukują lokalny las, chłopcy znajdują dziewczynkę z ogoloną głową w sukni szpitalnej, której pozwalają pozostać w piwnicy Mike'a. Poznają jej prawdziwe imię - Jedenastkę, a także jej psychokinetyczne zdolności.

Joyce, matka Willa zauważa zjawiska nie z tego świata nękające elektryczność w jej domu. Z upływem czasu pojawiają się dowody, że to ten sam potwór, który zabrał Willa. Tymczasem szeryf Jim Hopper wzbudza podejrzenia o narodowym labolatorium kiedy zauważa suknie szpitalną poza budynkiem badawczym. Starsza siostra Mike'a, Nancy idzie na przyjęcie basenowe, którego gospodarzem jest Steve wraz z Barb. Jonathan, brat Willa, także jest na przyjęciu, służąc za paparazzi. Podczas przyjęcia Barb skalecza się i zostaje porwana przez potwora.

Hopper po znalezieniu informacji związanych z labolatorium przesłuchuje kobietę, która twierdzi, że jej córka została porwana przez naukowców. Steve odkrywa zdjęcia i niszczy je, ale niespokojna Nancy odzyskuje fragmenty zdjęcia przedstawiającego Barb. Wraca do domu Steve'a, aby rozejrzeć się za Barb - przez krótki czas widzi, jak potwór biegnie przez las, boi się go i skłaniając ją do ucieczki. To, co wydaje się być Willa zostało odkryte w kamieniołomie, chociaż Jedenastka dowodzi, że Will nadal żyje, manipulując kilkoma radiami, aby wyświetlić dźwięk głosu Will'a. Badając zdjęcie Jonathana Barb, Nancy zdaje sobie sprawę, że potwór jest również widoczny. Jonathan zdaje sobie sprawę, że opis Nancy jest zgodny z opisem potwora według jego matki; monstrum jest postacią humanoidalną z długimi ramionami i pozbawioną twarzy. Postanawiają dowiedzieć się więcej o tym tajemniczym stworzeniu, by ewentualnie uratować Willa i Barb. Dwóch nastolatków spogląda wokół Hawkins, mając nadzieję znaleźć to monstrum, a następnie je zabić.

Nieufny Hopper znajduje i podcina ciało Willa, odkrywając, że jest ono fałszywe. Idą do labolatorium szukając sypialni Elevena i ogromnych, rozciągmniętych wrót do alternatywnego wymiaru, jeszcze zanim zostaną wyrzuceni przez agentów. Budzi się w swoim domu i uważa, że ​​jest zdezorientowany. Po tym jak połączyli całą swoją wiedzę i spekulacje o wydarzeniach nadprzyrodzonych, chłopcy poszukują hipotetycznej Bramy do innego wymiaru, którą teraz nazywają Drugą stroną. Chłopcy w końcu zdają sobie sprawę, że Nastki, która boi się laboratorium i innego wymiaru - wprowadziła ich w błąd, szukając wrót po Hawkins. Wybucha walka, w której Lucas zostaje ranny, a sama ekipa się rozpada.

Poprzez sezon Jedenastka doświadcza złych wspomnień poświęconych robionym na niej przez Doktora Brennera przykrym doświadczeniach w labolatorium. Retrospekcje kulminują się, kiedy Nastka zostaje umieszczona w zbiorniku pozbawienia przytomności. Przebywając w alternatywnym stanie psychicznym, dziewczyna przypadkowo otwiera Wrota prowadzące na Drugą Stronę kontaktując się z dziwaczną kreaturą. Po podsumowaniu tego, czego wiedzą, Hopper i Joyce śledzą Terry Ives, dowiadując się coraz więcej faktów na temat Nastki i Doktora Brennera. Tymczasem, dzieci są ścigane przez Brennera i agentów rządowych. Mimo zagrożenia udaje się im uciec.

Joyce i Hopper wracają do Hawkins, dzieląc się z swoją wiedzą o potworze z Nancy i Jonathanem. Joyce, Hopper, Nancy i Jonathan kontaktują się z dziećmi i znajdują je, W ten sposób powstaje plan o wzmocnieniu mocy Nastki poprzez zbudowanie zbiornika deprywacji sensorycznej, w związku z czym dziewczyna będzie mogła psychologicznie zobaczyć Willa i Barb bez przechodzenia na Drugą Stronę. Tymczasem dzieciaki przedostają się do Gimazjum w Hawkins i budują sprzęt, dzięki któremu Jedenastka odkrywa, że Barb nie żyje. Na szczęście zupełnie inny los spotkał Willa, który ukrywa się w innowymiarowym odpowiedniku swojego "zamku". Jednocześnie szeryf i matka zaginionego chłopca dostają się do labolatorium, by dostać się na Drugą Stronę by uratować Willa, ale straż labolatoryjna stoi im na drodze. Nancy i Jonathan starają się zabić potwora. W innym wymiarze, Potwór przedostaje się do zamku i porywa Willa.

Przesłuchiwany przez Brennera, Hopper podaje położenie Jedenastki w zamian za dostąp do Wrót. Po powrocie na drugą stronę, szeryf i Joyce odnajdują gniazdo Potwora, gdzie ten ukrył Willa, który ma na sobie wąsik rozszerzający jego gardło. Po zabiciu monstrum, Hopper i Joyce starają się uratowac małego. Tymczasem szeryfowi przypomina się jego jego zmarła córka i nie życzy podobnego losu Willowi. Trójka opuszcza inny wymiar i powraca do naszego.

Jednocześnie Nancy i Jonathan ustawiają w domie Byersów pułapkę, by przywołać potwora celowym skaleczniem. Nagle przybywa Steve, który chce przeprosić nastolatków za stoczoną wcześniej kłótnię. Monstrum atakuje, i chociaż Nancy, Jonathan i Steve skutecznie ranią i umieszczają w pułapce, kreatura ucieka do innego wymiaru. Agenci szturmują szkołę, ale Nastka zabija większość z nich, rozwalając ich mózgi. Gdy Brenner odzyskuje ranną Nastkę, przyciągnięty przez krew, potwór wkracza do szkoły i zabija naukowca. Chłopcy wraz z swoją koleżanką ukrywają się w sali szkolnej, ale potwór ich odnajduje i atakuje. Jedenastka wbija potwora w mur i żegna się z Mike'em. W bolesnym i samobójczym akcie Nastka wtłacza monstrum w gęstą mgłę, w którym zanika również ona. Will trafia do szpitala i powraca do swojej rodziny i przyjaciół. Hopper niespodziewanie wsiada do czarnego rządowego samochodu.

PrzypisyEdytuj

  1. "6 Things The Stranger Things Writers Told Us About Season 2" IGN. August 23, 2016.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki