FANDOM

Stranger Things Season Two cropped UWAGA NA SPOJLERY!

Ten artykuł zawiera spojlery dotyczące wydarzeń bądź postaci z sezonu drugiego. Czytasz na swoją odpowiedzialność!

Max, odgrywana przez Sadie Sink to główna postać w drugim sezonie Stranger Things. Jest najlepszą przyjaciółką Mike'a , Willa i Dustina oraz dziewczyną Lucasa.

Historia Edytuj

W 1984 roku Max wraz z rodziną przeniosła się z Kalifornii do Hawkins, po tym jak jej matka Susan ponownie wyszła za mąż. Ona i jej przyrodni brat Billy nie byli zadowoleni z przeprowadzki.

Sezon drugi Edytuj

Max pobiła wysoki wynik Dustina w Dig Dug w Palace Arcade pod nazwą "MADMAX". Później w tym samym tygodniu Max została podrzucona do szkoły średniej w Hawkins przez Billy'ego pierwszego dnia. Max została wprowadzony do jej nowej klasy przez pana Clarke'a. Po szkole Dustin, Lucas, Mike i Will poszli za nim i obserwowali Max podczas jazdy na deskorolce. Dziewczyna zauważyła to i zostawiła dla nich notatkę w śmietniku, na której było napisane "Stop Spying On Me! Creeps!"

Lucas i Dustin byli zainteresowani Max i zaprosili ją, by poszła z nimi na cukierek albo psikus bez konsultacji z Mike'em. Kiedy dołączyła do nich w Halloween, Mike był zdenerwowany jej obecnością. Następnego dnia w szkole Dustin włączył Max do grupy, kiedy pokazał jej nowe stworzenie, które odkrył - przypominające polilogistę stworzenie, które Dustin nazwał D'Artagnan. Kiedy chłopcy zaczęli rozmawiać o tym, że stworzenie może być związane z Upside Down, odmówili poinformowania Maxa o wydarzeniach z poprzedniego roku i poprosili ją o opuszczenie pokoju. D'Artagnan później uciekł i Max próbował pomóc im znaleźć stworzenie. Spotkała Mike'a na sali gimnastycznej, gdzie chłopak powiedział jej, że nie należy do grupy. Nie wiedząc o tym, Jedynastka obserwowała ich obu i z zazdrości użyła swoich mocy, by zrzucić Max z deskorolki.

Max zdenerwowała się tym, że została wykluczona z pewnych informacji na temat Willa. Lucas spotkał się z nią w salonie gier. Opowiedział jej wszystko, co przydarzyło się Willowi i o Demogorgonie. Max nie uwierzyła w historię Lucasa. Później Lucas przybył do jej domu, aby pokazać jej dowód prawdziwości swojej historii.

Max i Lucas spotkali się z Dustinem i Stevem Harringtonem na złomowisku, gdzie polowali na D'artagnana - którego Dustin teraz uważał za młodego Demogorgona. Jednak grupa napotkała więcej niż jedno ze stworzeń i była otoczona przez nich, dopóki nagle się nie wycofały. Max uwierzyła teraz w całą historię Lucasa.

Wszyscy spotkali się i dowiedzieli się o Łupieżcy Umysłów, który zainfekował i kontrolował Willa. Podczas gdy Joyce starała się uwolnić Willa od wpływu Zabójcy Umysłu, a Nastka razem z Hopper'em poszła zamknąć Bramę w laboratorium Hawkins, natomiast Max, Mike, Dustin i Lucas zostali w domu razem ze Steve'em. Mike, Lucas i Dustin chcieli wejść do tuneli i podpalić główną komorę, by rozproszyć Demopsy, pomagając przy tym innym. Steve nie chciał na to pozwolić.

Brat przyrodni Max, Billy przybył do domu, szukając Max po tym, jak wymknęła się z domu. Wściekły, że jego przyrodnia siostra ma przed nim sekrety, zaatakował Lucasa i prawie pobił Steve'a na śmierć. Max, w końcu stając w swojej obronie, użyła zapasowego środka uspokajającego, aby pokonać brata przyrodniego, powtarzając słowa ojczyma i nakazując Billy'emu zostawić ją i jej przyjaciół w spokoju, zanim straci przytomność. Biorąc samochód Billy'ego, wzięli nieprzytomnego Steve'a i pojechali do tuneli. Kiedy Steve się obudził, zgodził się dołączyć do nich w tunelach, gdzie oblał macki i pędy benzyną i podpalił. Odciągając Demopsy od Bramy, kupili Nastce więcej czasu, aby zamknąć szczelinę.

15 grudnia Max uczestniczyła w Zimowym Balu. Kiedy jej matka pomogła ułożyć jej włosy, zanim wyszła, Max spojrzał na Billy'ego, przypominając mu o ostrzeżeniu. Podczas tańca Dustin i Lucas mieli nadzieję na nawiązanie relacji z Max. Dziewczyna wybrała Lucasa i zatańczył z nim oraz go pocałowała.

Osobowość i cechy Edytuj

Max jest twarda i pewny siebie. Jej wygląd, zachowanie i zajęcia są bardziej typowe dla chłopców niż dziewcząt w jej czasach. Ze względu na obelżywe relacje ze swoim przyrodnim bratem, Billy'm, ochroniła swoją przeszłość. Wydaje się, że Max jest aspołeczna i ponura oraz często wydaje się być poirytowana lub zirytowana. Jest biegłą skaterką i używa deski jako swojej głównej formy transportu. Jest także biegła w grach wideo, w których używa pseudonimu "MADMAX". Jej nieufna postawa wywołuje u niej sceptycyzm, a ona często ma trudności z uwierzeniem w dziwne wydarzenia, które mają miejsce w jej nowym mieście. Niemniej jednak jest gotowa wyciągnąć pomocną dłoń, gdy zaakceptuje powagę sytuacji.

Relacje Edytuj

Rodzina Edytuj

Billy Edytuj

Max i Billy są rodzeństwem przyrodnim. Mają skomplikowaną historię i trudne relacje. Billy często traktował Max w kontrolujący, dominujący sposób, albo ją nękając, albo po prostu ignorując jej istnienie. Po podaniu mu środka uspokajającego, używa kija bejsbolowego Steve'a z gwoździami, by zagrozić Billy'emu, aby nigdy więcej nie zawracał sobie głowy jej przyjaciółmi, co Billy niechętnie się zgadza.

Znajomi Edytuj

Lucas sinclair Edytuj

Chłopcy zainteresowali się po raz pierwszy Max, gdy pokonała Dustina na Dig Dug, a Dustin i Lucas poczuli coś do niej, kiedy po raz pierwszy ją zobaczyli. W końcu Max odwzajemnia uczucia Lucasa, jedynego członka grupy, który konsekwentnie sprawia, że czuje się mile widziana. Lucas zaprosił ją, by została jego partnerką na Balu Zimowym. Max zgodziła się i poszła z chłopakiem na bal, gdzie razem zatańczyli i pocałowali się. Lucas mówi na nią "Mad Max", podczas gdy Max pieszczotliwie nazywa go "prześladowcą" (w wersji ang. jest to "Stalker").

Dustin Handerson Edytuj

Chłopcy zainteresowali się najpierw Max, gdy pokonała Dustina na Dig Dug, a Dustin i Lucas poczuli coś do niej. Dlatego Dustin i Lucas mieli skłonność do konfrontacji, by uzyskać względy Max. Na koniec dziewczyna odwzajemnia uczucia Lucasa, ku przerażeniu Dustina.

Mike Wheeler Edytuj

Nawet gdy Max próbuje dołączyć do grupy i zaprzyjaźnić się z Mike'em, jest bardzo wrogi i szorstki, wielokrotnie nazywa ją denerwującą lub wyglądającą na zirytowaną. Jednak jego irracjonalna niechęć do niej jest spowodowana tym, że nie chce, by zajęła miejsce Eleven. W końcu zaczął się do niej przekonywać, kiedy obroniła ich przed jej przyrodnim bratem.