FANDOM

Jonathan Byers – główna postać w pierwszym i drugim sezonie Stranger Things. Starszy brat Willa Byersa.

RodzinaEdytuj

Jonathan to pierwszy syn Lonnie i Joyce Byersów.

Sezon 1Edytuj

6 listopada 1983 Jonathan pracował do późna, zastępując Erica. Tej samej nocy, w tajemniczy sposób zniknął jego brat, Will. Jonathan przekonał matkę, że skoro Will cały dzień był u rodziny Wheelerów, z pewnością został u nich na a noc.

Później stworzył plakaty o zaginięciu brata i rozwiesił je w różnych miejscach na mieście. Następnie wyjechał z Hawkins do domu ojca, szukając tam brata. Nie chciał, aby zrobił to szeryf Hopper, ponieważ twierdził, że gdy Will zobaczy radiowóz policyjny, ucieknie i gdzieś się schowa. Wyjazd okazał się bezcelowy, ponieważ Willa tam nie było.

Jonathan przeszedł przez lasy w Hawkins, robiąc zdjęcia. Gdy usłyszał krzyk, pobiegł w stronę, z której pochodził, dobiegł na imprezę organizowaną przez Harringtona. Ukrywając się pośród drzew, zrobił wiele zdjęć, w tym zdjęcie Nancy Wheeler w bieliźnie. Nieumyślnie zrobił również zdjęcie jej najlepszej przyjaciółki, Barbary, która siedziała na brzegu basenu. Początkowo Jonathan nie zauważył, że stoi za nią coś dziwnego. Po chwili Barbara została porwana przez dziwne stworzenie, czego Jonathan nie zauważył, ponieważ był zajęty korekcją aparatu.

Gdy Jonathan wywoływał fotografie w ciemni, nagle do pomieszczenia weszła Nicole. Jonathan szybko ściągnął fotografie wiszące na sznurkach, jednak Nicole zdążyła je zauważyć. Powiedziała o zdjęciach Nancy w bieliźnie Steve'owi i jego przyjaciołom, którzy zaatakowali Jonathana, chwycili jego torbę, podarli zdjęcia oraz zniszczyli aparat. Gdy Nancy, która wszystkiemu się przyglądała, zobaczyła na ziemi podarte zdjęcia, na których była jej zaginiona przyjaciółka, Barbara, zabrała kawałki zdjęć do torby i wróciła do przyjaciół.

Gdy usłyszał o odnalezieniu ciała jego młodszego brata, jedzie w stronę kamieniołomu, po drodze zauważył na środku drogi Joyce. Oboje są wstrząśnięci i przerażeni. Następnego dnia, gdy razem z matką poszedł zobaczyć ciało Willa oraz potwierdzić, że to on, nie mógł patrzeć na ciało, szybkim krokiem wrócił do poczekalni. Tam rozmawiał z policjantem, mówiąc, że matka już kiedyś miała kłopoty z nerwami. Twierdził również, że jest twarda i poradzi sobie z sytuacją. Rozmowę przerwała Joyce krzycząca, że ciało nie jest Willa oraz odmawiając podpisywania dokumentów, następnie wybiegła z budynku. Jonathan pojechał za nią, prosząc, aby wsiadła do samochodu. Gdy ta go nie posłuchała, wysiadł i pobiegł za nią, mówiąc, aby nie zamykała się w sobie oraz że muszą się pogodzić ze śmiercią Willa. Matka jednak jest przekonana, że ciało, które widziała, nie należy do jej syna, Jonathan zdenerwował się oraz dochodzi między nimi do kłótni.

Jonathan został zmuszony sam wybrać trumnę dla brata, kiedy przyszła do niego Nancy, która przyglądając się zdjęciu, na którym była jej przyjaciółka, zauważyła dziwne stworzenie. Zapytała o to Jonathana, a ten odpowiedział, że możliwe, że jest to aberracja, chociaż nie używał obiektywu szerokokątnego, dlatego sam był niepewny i przyznał, że to „dziwne”. Gdy Nancy przyznała, że gdy poszła szukać przyjaciółki w pobliżu domu Steve'a, zobaczyła człowieka bez twarzy, Jonathan zdał sobie sprawę, że jego matka, która twierdziła, w ich domu również widziała taką postać, mówiła prawdę.

OsobowośćEdytuj

Jest zamknięty w sobie, miły, niezależny od nikogo i odważny. Ma zamiłowanie do fotografii oraz muzyki.